Communiqués de presse

Statement on the impact of the ongoing turmoil and economic crisis on children in Sudan

from Geert Cappelaere, UNICEF Regional Director for the Middle East and North Africa

AMMAN, 23 January 2019 – “Children were reportedly killed in ongoing turmoil that broke out last month in Sudan. According to reports, scores of children were also injured while others were detained.

“While it is difficult for UNICEF to verify these reports, children must be protected at all times from all forms of violence, harm, cruelty and mistreatment whether physical or mental. Children should never be targeted nor used or exploited.

“In recent months Sudan has witnessed an unprecedented hike in the cost of living and shortages in bread and fuel.  Poverty among children and their families has increased, forcing some families to negative measures like taking their children out of school. According to reports received by UNICEF, more children now require health and nutrition care. 

“UNICEF calls on the authorities in Sudan to prioritize the protection of children and safeguard their rights to education and health in accordance with the Convention on the Rights of the Child.”

عمان، 23 كانون الثاني/يناير 2019 – « أفادت التقارير بمقتل أطفال في الاضطرابات التي اندلعت الشهر الماضي في السودان. وبحسب التقارير، فقد أصيب عشرات الأطفال بجروح، بينما تعرّض أطفال آخرين للاحتجاز.

« رغم صعوبة تحقق اليونيسف من صحة هذه التقارير، إلا أنّه يجب حماية الأطفال في جميع الأوقات من جميع أشكال العنف والأذى والقسوة وسوء المعاملة، سواء كانت جسدية أو نفسية. لا يجوز أبداً استهداف الأطفال أو استخدامهم أو استغلالهم.

« شهد السودان في الأشهر الأخيرة ارتفاعًا غير مسبوق في تكاليف المعيشة ونقص في الخبز والوقود. ازداد الفقر بين الأطفال والعائلات التي لديها أطفال، مما اضطر بعضها إلى اتخاذ تدابير سلبية، مثل إخراج أطفالهم من المدارس. وبحسب التقرير التي تلقتها اليونيسف، فإن المزيد من الأطفال بحاجة إلى الرعاية الصحية والتغذوية.

« تدعو اليونيسف السُّلُطات في السودان إلى وضع حماية الأطفال على سلم الأولويات، وإلى الحفاظ على حقوقهم في التعليم والصحة، وفقاً لاتفاقية الأمم المتحدة لحقوق الطفل. »